Dyferencjał Iveco (mechanizm różnicowy) jest istotną częścią układu napędowego samochodu i odgrywa ważną rolę w zapewnieniu wydajności i bezpieczeństwa. Mechanizm różnicowy umożliwia lewemu i prawemu kołu obracanie się z różną prędkością podczas pokonywania zakrętów, co poprawia stabilność, prowadzenie, zużycie opon, a nawet wydajność paliwa. Zasadniczo dyferencjał Iveco działa poprzez rozdzielenie mocy silnika pomiędzy dwie osie samochodu. Ponieważ jedno koło obraca się szybciej niż drugie podczas pokonywania zakrętów, mechanizm różnicowy zapewnia, że oba koła nadal otrzymują odpowiednią moc z silnika, dzięki czemu mogą dalej skręcać razem w równym tempie. Pomaga to zapewnić lepszą kontrolę i bardziej precyzyjne sterowanie podczas jazdy na zakrętach. Ponadto, pomaga to również zapobiegać wszelkim naprężeniom lub obciążeniom tylko jednej strony samochodu, które mogą powodować obracanie się kół w przeciwnych kierunkach. Dyferencjały występują w kilku różnych typach, w tym otwarte, o ograniczonym poślizgu i blokady, z których każdy działa inaczej. Otwarte dyferencjały są najczęstszym typem spotykanym w dzisiejszych samochodach, natomiast dyferencjały o ograniczonym poślizgu i blokujące są częściej stosowane w pojazdach wyczynowych lub terenowych. Dyferencjały mogą być skomplikowanym tematem, ale zrozumienie ich działania jest kluczowe dla zapewnienia optymalnych i bezpiecznych osiągów pojazdu.